تویوتای محبوب، فیات منفور؛ بررسی میزان وفاداری مشتریان در بازار خودرو آمریکا – دیجیاتو – آموزشگاه مفید

ارسال شده توسط

در بازارهای بین المللی که رقابت حرف اول و آخر را می زند، خودروسازان سعی می کنند با تکیه بر فاکتورهایی مثل کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب تر مشتریان بیشتری جذب کنند
segment loyal buyers

همانطور که مشاهده می کنید تویوتا با توجه به شهرت بالای خود در زمینه قابل اعتماد بودن توانسته هم در دسته برندهای لوکس و هم در دسته برندهای عادی مشتریان وفادارتری جمع کند.

در بین برندهای لوکس لکسس بهتر از بقیه ظاهر شده و در صدر ایستاده؛ آئودی، لندرور، مرسدس، پورشه، ب ام و، کادیلاک، آکیورا، لینکلن، ولوو، جگوار و اینفینیتی نیز به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

Ford F series

اخیرا موسسه ادموندز (Edmunds) که مقر آن در ایالت کالیفرنیا واقع شده گزارش وفاداری مشتریان در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. در این گزارش انواع برندها و سگمنت های مختلف بررسی شده و نتایج آن در قالب یک رده بندی انتشار یافته است.

بر اساس ارزیابی ادموندز، ۷۵ درصد از مالکین اتومبیل های شاسی بلند باز هم به سراغ مدلی از این کلاس می روند. از بین دارندگان پیکاپ ۷۴ درصد و از بین دارندگان خودروهای سواری نیز ۵۷ درصد دوباره مدلی از همان کلاس انتخاب خواهند کرد.

برندهای زیرمجموعه گروه فیات کرایسلر هم در حفظ مشتریان چندان موفق عمل نکرده و در انتهای جدول رده بندی هستند. البته در این بین برندهای رم و جیپ از FCA وضعیت بهتری دارند.

2018 Honda Accord, 2018 Hyundai Sonata & 2018 Toyota Camry

همچنین خودروسازانی که مدل های شاسی بلند بیشتری بر روی خطوط تولید خود دارند، از لحاظ وفاداری مشتریان نیز دارای وضعیت بهتری هستند. با این حساب دور از انتظار نیست که خودروسازان مختلف بیش از پیش به سمت تولید این دسته از خودروها گرایش پیدا کنند.

از میان برندهای پرفروش، طبق انتظار مشتریان وفاداری بیشتری به برند تویوتا داشته و آن را قابل اعتمادتر از بقیه می دانند. سوبارو، هوندا، رم، شورولت، هیوندای، کیا، نیسان، فورد و مزدا در رتبه های دوم تا دهم ایستاده اند.

satisfaction

از لحاظ ملیت، مدل های ژاپنی وفادارترین مشتریان را در خاک ایالت متحده دارند. بعد از ژاپنی ها، مدل های کره ای و آمریکایی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

در بازارهای بین المللی که رقابت حرف اول و آخر را می زند، خودروسازان سعی می کنند با تکیه بر فاکتورهایی مثل کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب تر مشتریان بیشتری جذب کنند. علاوه بر جذب مشتریان، حفظ و راضی نگه داشتن آنها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا تحقیقات مختلف نشان داده که در صورت رضایت و کسب تجربه مثبت از یک برند، بخش اعظمی از مشتریان دوباره به سراغ همان برند می روند.

LA-Edmunds-lobby

همانطور که از قبل قابل پیش بینی بود، محبوبیت مدل های شاسی بلند در ایالات متحده نیز کماکان در حال افزایش بوده و این دسته از خودروها اینک از پیکاپ ها هم پرطرفدارتر هستند. این مساله از آنجا حائز اهمیت است که آمریکایی ها علاقه عجیبی به پیکاپ ها داشته و فورد سری F چندین دهه است که بر بازار خودروی ایالات متحده حکمرانی می کند.

در سوی مقابل بروز هر گونه نارضایتی نیز می تواند منجر به از دست دادن مشتریان فعلی شود. با توجه به اهمیت این موضوع کمپانی های مختلف سعی می کنند با انجام تحقیقاتی میزان وفاداری مشتریان در بازار خودرو را ارزیابی کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *